Thursday, September 27, 2012

Recalling Benjamin Button...



For what it's worth: it's never too later or, in my case, too early to be whoever you want to be. There's no time limit, stop whenever you want. You can change or stay the same, there are no rules to this thing. We can make the best or the worst of it. I hope you make the best of it. And I hope you see things that startle you. I hope you feel things you never felt before. I hope you meet people with a different point of view. I hope you live a life you're proud of. If you find that you're not. I hope you have the strength to start all over again.
-- The Curious Case of Benjamin Button 

献给最值得的:它永远不会太晚,或(以我的例子来说),太早成为你想要成为的人。因为它是没有时间局限的,你想停止脚步的时候就停止吧。你可选择改变自己或始终如一,那是没有规则限定的。我们可以度过美好时光,也可以虚度光阴。但我希望你获得精彩。我希望你能看到令你惊叹的事物,我希望你能体会到从未有过的感觉,我希望你遇到具有不同观点的人,我希望你的一生能让自己过得自豪。若是你发现你的生活并不是如此,我希望你能有勇气重新来过。

逆时钟坏了,被水淹没了。。。

观后感:时隔三年,在偶然的机会下观看了这部电影。有人说故事平平,没特色;有人说故事感人,值得一看。见仁见智。这电影我可是重看了几乎五遍。每次重看都会产生不同的感想。故事虽然没有英雄动作片的高潮迭起,但Benjamin的内心戏,与Daisy,母亲,其亲生父亲及陌生人的对手戏可是给了我深刻的影响。人老病死,对Benjamin而言恰恰相反,他经历了一段“非凡”的人生:从被父亲遗弃的怪胎老人婴儿,再逐渐的年轻。他是返老还童~虽然壳正渐渐地年轻化,但心灵却在慢慢衰老。他想做个好老伴,好父亲,奈何他的“岁月”不允许。最后一幕,Baby Benjamin在年迈Daisy怀中去世更是令我唏嘘不已。


No comments: